Al een paar dagen op avontuur

19 juli 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Yosemiti, geweldig. Wat is de natuur toch prachtig. We hebben ons geïnstalleerd op een fijne camping. Het zwembad was zeer welkom, het was rond de 38 graden...De volgende dag met de bus naar de valley, hiervandaan kon je alle trials lopen, of nog een extra shuttle nemen naar een andere trial. We bezochten eerst het visitor center om wat meer te weten te komen over de history. Er stonden ook nog echte indianen woningen (tipi's) gemaakt van de bast van sequoia's, dat zijn reusachtige bomen, die we later nog bezocht hebben. We liepen twee trials, de ene leide naar de lower fall. En de tweede naar de upper waterfall. ( Misti- trial). Het was pittig in de warmte, maar de moeite werd beloond, met een prachtig water schouwspel. Onderweg aten we een koekje, en dat lustte de squirles ook wel! Hierna namen we de bus terug en dat was grappig, gezien er een of andere dame in uniform ( het leek wel of ze rechtstreeks uit de film Police academie kwam) ons probeerde in rijen te krijgen om er voor te zorgen dat we allemaal op de goede bus terecht kwamen. Dat ging allemaal zo stikt en schreeuwerig, ze miste alleen haar fluitje nog ;-) Hilarisch! Bij terugkomst op de campground, wist ikzelf niet hoe snel ik in het zwembad moest komen, heerlijk! We maakte kennis met een ander nederlands gezin en hadden een gezellige avond. De volgende dag vroeg op, we gingen 5 uur rijden naar Las Vegas. Eerst nog langs Ericks Bakery in Bisshop. Wat een belevenis opzich, en heerlijke koffie en broodjes meegenomen. Een spannende lange rit met de camper volgde, bochtige hoge wegen, met weinig ander verkeer. We gingen niet door Death valley, maar hier hadden we liever ook niet stil komen te staan! Lucas en Robert hebben trouwens ook hun roeping misgelopen, en misschien moet ik ze nog eens opgeven voor holland got tallent, hahaha. Het spannende waren ook de windhozen, dat zorgde ervoor dat de camper ongeveer een meter of 2 naar links vloog een keer. Het waaide zowiezo hard, en Robert heeft echt zijn best gedaan ons veilig in Las Vegas te krijgen. Zo'n camper is niet echt stabiel op de weg.

In Las Vegas aangekomen, koste het even moeite de campground bij Circus Circus te vinden. We hadden op de navigatie north ipv south aangegeven....Het was echt bloedheet op de campground, en we probeerde de kids met een smoes en wat eten in de camper te houden, omdat ik even iets moest regelen...Om 17:45 uur gingen we uit de camper, en de kids vroegen wat we gingen doen. We gooide de achterbak open en haalde mijn voorbereidde koffer eruit: we gaan in een hotel slapen! Ze waren wild enthousiast en dachten dat we dichtbij in Circus Circus gingen slapen, maar ik zei dat we even op de taxi moesten wachten bij de receptie. Dat vonden ze maar onzin natuurlijk...Toen stond daar ineens een witte limo! Wat was dat nou? Voor ons??? Wat hebben we gelachen! Champagne voor ons, en flesjes koud water voor de kids, coole muziek en geblindeerde ramen. Zo ontzettend genieten is dat! We werden over de split gereden en de chauffeurs stopte bij het Vegas Sign aan het begin van de split voor een familiefoto. Daarna reden we naar ons hotel New York New York, we kregen de smile niet meer van ons gezicht. Alles was even mooi! Echt mega grote mooie kamers, en beneden de casino's en winkelstraatjes met eetgelegenheden en shops. We hebben heerlijk gegeten na ons te hebben opgefrist. En daarna gelopen over de boulevard, wat een indrukken allemaal. Vandaag rustig aan gedaan, ontbeten met allerlei heerlijkheden en daarna aan het zwembad gelegen. Vanavond wacht ze nog een verrassing, je bent maar een keer in Las Vegas toch?

1. Jan de Kuijper:
    20 juli 2016
    Wat genieten jullie daar zeg al die indrukken blijven je altijd bij ,
    en ik zie dat Robert daar ook een shop is begonnen in Taco's lekker hoor geniet er maar van ik zie weer uit naar het volgende verslag ,
    dinsdag zijn de tuinmannen geweest en donderdag ga ik even bij Jaap om een hoekje kijken , veel plezier allemaal xxxx uit Lisse
  2. Sandy:
    20 juli 2016
    Supergaaf allemaal zeg, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben daar zeg!
  3. Yvonne:
    20 juli 2016
    Gaaf zeg om jullie verhalen te lezen!
  4. Alice:
    20 juli 2016
    Wat een super vakantie hebben jullie en wat een verhalen. Wij hebben slechte WiFi op de camping dus lezen het meeste thuis pas!
    Veel plezier nog.