Berlijn-Leipzig Porsche weekend 2019

30 juni 2019 - Berlijn, Duitsland

Een lang weekend samen met Robert. Georganiseerd door de Nederlandse Porscheclub.

We vertrokken rond 10:00 uur na instructies aan de kinderen. Maar natuurlijk was alles bekend en ging het wel goedkomen..;-)

Onze eerste bestemming Berlijn!

Na de gebruikelijke verkeersoponthoud, broodjes onderweg en lekker hard rijden..Kwamen we aan bij het Grand Hyatt. Het mag wederom gezegd worden: dit is toch wel een fantastisch hotel! We waren net op tijd om in de koelte van de mooie kamer, op groot scherm de Nederlandse vrouwen te zien voetballen. Daarna even lopen door de stad. Bij het Rijsdaggebouw waren die dag demonstraties geweest en stonden er overal hekken. Toch mooi om daar eens te staan. Doorgelopen naar Checkpoint Charlie en onderweg regelmatig stilgestaan bij delen van de muur of de plakaten over deze historie. Checkpoint Charlie is niet meer dan een toeristische attractie en maakt niet veel indruk. De buiten tentoonstelling iets verder met verhalen over Duitse Joden vond ik indrukwekkender.

De stad was warm en rustig. Gegeten bij mooie plek buiten op terras en toen terug om even op te knappen in het hotel en een hazeslaapje te doen.

We hadden de tip gekregen bij de Pearl of Weekend te gan kijken. Het werd de Pearl. Veel jeugd maar ook wat gemengd publiek en dollen met onze kids via Whatsapp omdat men daar gratis Tatoo's kon laten zetten...

Dag 2

Na heerlijk ontbijt vertrek uit hotel. De auto werd gehaald en was nog in orde..hahaha. Nog wat in de stad rondgereden en kiekjes gemaakt ook van het regeringsgebouw. Het was echt te heet om te gaan lopen.

Met airco op volle sterkte richting Leipzig gereden: 150 km te gaan..Onderweg besloten in de buurt van Leipzig een meer op te zoeken, maar dat was niet echt een succes; eerst 3 km lopen door de hitte eer we bij het meer kwamen. Gelukkig wel n schaduwplek onder parasol bij het enige eettentje, maar kon daar kwartier in de rij in de brandende zon voordat je een drankje kon bestellen..Dus we hielden het bij onze fles lauw water en vertrokken weer terug naar de auto. Gelukkig was het gratis parkeren..

Op naar het Marriot in Leipzig.                  Na wat gedoe in de lobby op de kamer neergeploft en kon Robert Formule 1 kijken en ben ik heerlijk gaan zwemmen. Dat was echt fijn even dobberen en in de jacuzzi.

Om 18:30uur verzamelden de Porscheliefhebbers zich bij de bar en volgeden er leuke gesprekken. Daaraanvolgend was het buffet. De akoestiek was vreselijk, dus waren we blij daarna uit de drukte even de warme stad in te lopen.

Wat een prachtstad is Leipzig!

Zoveel oude in goede staat zijnde gebouwen. Mooie winkels, terassen en schoon! Hier komen we nog eens terug!

Morgen naar de Porschefabriek rond 12 uur daar.

Dag 3

We zijn alweer even thuis, maar was een heel gaaf weekend!

In de ochtend na ontbijt verzameld voor het hotel. Zo leuk al om alle porsches samen te zien staan. Ieder heeft zo zijn eigen verhaal waarom hij/zij die dat model heeft gekozen. Het is één en al passie!

Na een korte rit aangekomen bij de Porschefabriek. Na even wachten werden we verwelkomt met een uitgebreide lunch. Maar de meeste wilden graag aan de rondleiding of circuit beginnen. We werden in twee groepen verdeeld en wij gingen eerst naar de fabriek.

Door een leuke dame die duidelijk alles in Engels begeleide werden we rondgeleid door een gedeelte van de fabriek. Hier mochten geen foto's worden genomen. Wat je zag was het samenkomen van diverse gedeelten van de Porsche. De body, het mechanisme en de aankleding, deuren, ramen, wielen..Eigenlijk duurde het veel te kort. Echt mooi om te zien, en alles zo netjes, zó gepland! In teams liep iedereen zijn eigen project als het ware af.

Na de rondleiding liepen we naar het circuit. Er stond een rij prachtige Porsches klaar. Wij stapten als eerste in een gele vooraan. Wat een ervaring! Na Robert's eerste twee rondjes mocht ik achter het stuur. Ik ging natuurlijk niet zo hard, maar hard genoeg voor mij!😂Na mijn twee rondjes nog een keer met Ro mee, maar ik werd misselijk door het snelle draaien, gasgeven en inhouden. Ik ben op de uitkijk staan filmen.

1. Renée:
    30 juni 2019
    Gaan jullie nog terug naar Berlijn, of was dat maar 1 dagje dáár? Leipzig is geweldig, heeft wel wat v Wenen....nog veel plezier saam, en ry safe! Xx
  2. Anita:
    1 juli 2019
    Leuk Mirjam om alvast wat te lezen, veel plezier nog!
  3. Alexandra:
    1 juli 2019