"Dag"-2 Lake Powel/ Antilope Canyon

25 juli 2016 - LeChee, Verenigde Staten

Heet, heter, heetst!
In de ochtend naar de canyon gereden. Het was natuurlijk druk, en we hebben ruim 1 1/2 uur in de camper gewacht, toen was onze groep aan de beurt. We liepen door stuk woestijn leek t wel richting de canyon. De gids waarschuwde al voor de warmte en dat we nog 15-20min. moesten wachten buiten de canyon. Ondertussen vertelde hij een stukje historie en liet ons pootafdrukken zien van een echte dino in het gesteente waarop we liepen. Ook vertelde hij over de omgekomen indianen in het gebied en over mensen die op eigen houtje de canyon hadden bezocht en omgekomen waren omdat er een modderstroom de canyon in was gestroomd. Na t wachten in de hitte mochten we er eindelijk naar binnen en daalde de stijle metalen trappen af. Daar was de temperatuur beter! En zo ongelovelijk mooi! Mijn dag was alweer goed! De gids gaf tips over hoe je de mooiste plaatjes moest schieten, en gaf aan waar we moesten kijken. Aan het eind buiten de canyon liet hij zien hoe het was ontstaan en hoe dit soort canyons ontstaan. Ik sluit filmpje bij als t lukt..
Na dit avontuur (Ro vond t maar niks onder de grond na dat fijne verhaal van de gids), stapte we in de camper naar onze volgende bestemming; Grand canyon.

1. Renée:
    25 juli 2016
    Wauw zeg! Jullie geduld is aardig op de proef gesteld hier zeg! En dan óók nog eens in die hitte! Maar absoluut de moeite waard dus om te zien! Geweldig, wat n Prachtige foto's! Wat n indrukwekkend dagje moet dit zijn geweest voor Marit, Lucas en Casper.....en dan ook nog de pootafdruk van een Dino! Het kan niet op! Ik wilde destijds zelf heel graag hier naar toe om mooie plaatjes te schieten, en Antilope Canyon te ervaren.....jammer genoeg ging dat dus niet. Maar nu kunnen we toch de Canyon zien dmv jouw foto's, zus! De kids zullen niet uitgepraat raken over deze reis vermoed ik zo! 'n Dikke knuffel voor jullie allemaal! En een goede reis naar jullie volgende bestemming! Kannie wachten op de foto's!
  2. Stella:
    25 juli 2016
    Leuk om te volgen en wat een mooie plekjes heeft moeder aarde toch!